czwartek, 3 lutego 2022

212. Dziecięcy tort urodzinowy z akrylu budowlanego

Bazą tego trzypiętrowego tortu jest tektura. Do wykonania przyda się również tektura falista (lub pasek innego materiału, mający na celu utworzenie boków tortu), bandaż gipsowy, nożyk oraz budowlany akryl. Wszystko inne to wasza inwencja twórcza – tu ograniczyć może nas jedynie nasza wyobraźnia.

Moje piętra mają średnice: 41, 28 i 16 cm. Do wykonania tortu o tych wymiarach zużyłam czterech opasek gipsowych oraz 3 tub akrylu. Długo zastanawiałam się, jakiego preparatu użyć, by odwzorować krem i wydaje mi się, że budowlany akryl okazał się strzałem w dziesiątkę – wyszło najtaniej no i przy okazji bardzo realistycznie. Konsystencja akrylu pozwoliła na duży komfort pracy podczas jego nakładania i rozsmarowywania.

Najlepszą zabawą było  jednak przygotowywanie elementów ozdobnych. Wykonywałam je z masy lekkiej przy użyciu foremek z dziecięcej ciastoliny. Starałam się, by wszystkie słodkości na torcie wiernie przypominały prawdziwe. 









 Zapraszam na film, jak krok po kroku powstawał ten gigantyczny tort.

https://www.youtube.com/watch?v=cBQt3Z_6Doo


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz